Σημειώνεται ότι τα τελευταία έτη ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος εμφανίζει σημαντική βελτίωση στα ποιοτικά του στοιχεία, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας έχει μειωθεί στα 10,5 έτη, όταν σε διεθνές επίπεδο βρίσκεται στα 12,5 έτη. Συγχρόνως συνεχίζεται και το επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου. Στα τέλη Ιουνίου του 2012 «χτίζονταν» 478 πλοία από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα οποία αναμένεται να πέσουν στην θάλασσα έως το 2015. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία HIS Fairplay World Shipping Encyclopedia στις αρχές του τρέχοντος έτους οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 439 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 40,67 εκατ.dwt. Στα πλοία αυτά θα πρέπει να προστεθούν και άλλα 38 τα οποία παραγγέλθηκαν από Ελληνες εφοπλιστές το πρώτο πεντάμηνο του 2012, σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny. «Ο υπό παραγγελία αριθμός πλοίων, ορισμένες φορές διαφοροποιείται καθώς κάποια στοιχεία δεν γνωστοποιούνται αμέσως από τις ναυτιλιακές εταιρείες ή τις τράπεζες ή ακόμη δεν επιβεβαιώνονται και από κάποια ναυπηγεία» ανέφεραν στην «Κ» ναυλομεσιτικοί κύκλοι του Πειραιά. Βάσει των στοιχείων της HIS Fairplay World Shipping Encyclopedia από τα 439 πλοία ελληνικών συμφερόντων που ήταν υπό παραγγελία αρχές του 2012, τα 152 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 27,45% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt), τα 220 είναι φορτηγά που αντιστοιχούν στο 12,73% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας διεθνώς, τα 60 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 10,4% και επτά είναι πλοία διαφόρων άλλων τύπων. Οσον αφορά τα 152 υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια, τα 67 είναι δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 28,10% του παγκόσμιου dwt, τα 30 είναι δεξαμενόπλοια LNG και LPG που αντιστοιχούν στο 39,34% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 55 είναι product tankers που αντιστοιχούν στο 18,64% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).