Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η νησιωτική χώρα θα ομαδοποιηθεί σε συγκεκριμένο αριθμό ζωνών, ενδεχομένως σε πέντε ζώνες, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνονται νησιά υψηλής κερδοφορίας αλλά και επιδοτούμενα. Την εξυπηρέτηση των ζωνών θα αναλάβουν ακτοπλοϊκά σχήματα, τουλάχιστον δύο σε κάθε ζώνη, ώστε να μην τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Τα σχήματα αυτά θα δεσμεύονται να δρομολογούν καθ όλη τη διάρκεια του έτους πλοία και να συνδέουν με τακτικά δρομολόγια τον Πειραιά με τα νησιά ή τα μεγαλύτερα νησιά με τα μικρότερα του ίδιου νησιωτικού συμπλέγματος. Για παράδειγμα, τα Δωδεκάνησα θα αποτελούν «μία γεωγραφική ζώνη», η οποία θα εξυπηρετείται από ένα κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο είναι δυνατόν να αποτελείται από μία ή περισσότερες εταιρείες, οι οποίες θα δεσμεύονται να συνδέουν τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα, αλλά και τα μεγάλα νησιά, όπως Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Πάτμο με τα μικρότερα. Η επιλογή του ακτοπλοϊκού σχήματος θα γίνεται μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για το σύνολο των γραμμών στις οποίες θα περιλαμβάνονται και οι άγονες. Το ακτοπλοϊκό σχήμα που θα προσφέρει το καλύτερο δίκτυο κάλυψης των νησιών και το πιο συμφέρον οικονομικά τίμημα θα εξασφαλίζει για ένα ή ακόμα και για περισσότερα χρόνια την αποκλειστική εκμετάλλευση της «ακτοπλοϊκής περιφέρειας». Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, μέσα στον συνολικό σχεδιασμό θα ενταχθούν και τα πορθμεία.